Administrație și Buget

Doar 5 minute la primărie

Primăria Chiajna trebuie să fie o instituție transparentă și eficientă, în slujba locuitorilor comunei Chiajna, iar interacțiunea cu primăria trebuie să ocupe un timp redus. Primăria trebuie să fie o instituție modernă, care să folosească facil toate resursele tehnologice disponibile pentru a-și eficientiza activitatea.

Ce vom face:

Deși există aproximativ 60.000 locuitori în Chiajna, dintre care aproximativ 80% au acces la internet, primăria nu dispune de un serviciu dedicat de relații cu publicul care să simplifice această interacțiune. Nivelul de digitalizare a proceselor și a interacțiunii în primăria Chiajna este limitat. De exemplu, sunt disponibile formulare în format pdf pe site-ul instituției, însă cetățenii trebuie să le printeze și să le depună în format fizic la primărie.

Deși se pot achita impozite și taxe locale prin platforma www.ghiseul.ro, în prezent nu sunt incluse toate tipurile de taxe în această platformă, iar unele plăți încă se efectuează fizic la sediul primăriei, deși ar putea fi efectuate online. Mai mult, pagina de internet a primăriei este foarte săracă în orice fel de informații și nu asigură legături către pagini de internet ale altor instituții importante din comună, cum ar fi școlile și grădinițele. Singurele legături sunt către Poliția Locală și Serviciul de Evidență a Populației.

Transparentizarea activității primăriei și informarea publică

  • Transmiterea live a ședințelor locale și facilitarea interacțiunii astfel încât cetățenii să poată adresa întrebări în timpul sesiunii online
  • Adoptarea în mod transparent și deschis a deciziilor și publicarea lor pe pagina web, dar și pe panouri informative
  • Popularea permanentă a site-ului primăriei cu informații de interes public
  • Asigurarea accesului cetățenilor la informații structurate despre procedurile administrative de bază
  • Crearea unui calendar cu toate activitățile din comunitate

Digitalizare în interacțiunea cu cetățenii

Planificare: Pentru a evita cozile de la ghișeu, cetățenii vor putea efectua programări online la serviciile de specialitate pentru rezolvarea demersurilor administrative

Completarea cererilor pe site-ul primăriei într-un formular electronic

Interacțiunea digitală se va realiza prin telefon, e-mail și chat:

  • Redirecționarea rapidă a persoanelor care apelează primăria, către servicii specifice, printr-un IVR (Interactive Voice Response);
  • Chat antrenat pentru a-i ghida pe oameni înainte de preluarea de către operatorul uman.

Completarea electronică de către agenții locali a tuturor proceselor verbale de constatare a contravențiilor și dotarea acestora cu imprimante portabile

Implementarea unui mecanism facil de colectare a veniturilor pentru efectuarea rapidă a plăților:

  • Plăți pe internet;
  • Modificarea tuturor formularelor.

Eficientizarea activității interne a primăriei

  • Realizarea unui audit al activității Primăriei, demararea unui proces amplu de evaluare a fluxurilor de lucru și regândirea lor pentru un mediu de lucru digitalizat
  • Regândirea organigramei astfel încât să avem un departament de serviciu clienți cu oameni pregătiți special pentru relația cu cetățenii
  • Digitalizarea activității interne Primăriei – sistem electronic de management al documentelor
  • Dezvoltarea profesională a angajaților
  • Transparentizarea procedurilor de achiziții publice și cooptarea de experți pentru întărirea echipei departamentului de specialitate
  • Asigurarea unei echipe profesioniste pentru integrarea proceselor, obținerea de finanțări externe și implementarea proiectelor
  • Asigurarea unei urne mobile pentru colectarea impozitelor pentru persoane vârstnice sau pentru persoane care nu se pot deplasa
  • Evaluarea semestrială a primăriei de către cetățeni