Mobilitate urbană durabilă
Legătură mai bună cu Bucureștiul
Legătură mai bună cu Bucureștiul
Propunem pentru comuna Chiajna o infrastructură de transport modernă, integrată și interconectată cu cea a regiunii București Ilfov și care ne va permite să beneficiem pe deplin de oportunitățile de dezvoltare oferite atât de resursele noastre cât și de fondurile europene.
Infrastructura de transport trebuie gândită astfel încât să integreze structurile de mobilitate urbană durabilă, asigurând libertate de mișcare și accesul tuturor cetățenilor la bunuri și servicii.
Adaptarea infrastructurii de transport la cerințele de mediu devine, de asemenea, imperativă, o prioritate absolută pentru a îndeplini cerințele legate de prevenirea accentuării schimbărilor climatice și în vederea adaptării la acestea.
Infrastructura rutieră a comunei Chiajna nu face față în prezent numărului ridicat de mișcări spre/dinspre București. Deși în esență creșterea numărului de locuitori din ultimii ani este un factor pozitiv pentru dezvoltarea economică a comunei, această oportunitate a fost gestionată deficitar, fără să se asigure condițiile necesare bunei desfășurări a vieții de zi cu zi, din care face parte și deplasarea cetățenilor în interiorul și exteriorul comunei.
Introducerea unui sistem inteligent de organizare a traficului
Organizarea transportului pietonal
Redefinirea străzilor din zonele rezidențiale pentru a folosi străzi multi-modale:
Monitorizarea traficului și măsuri pentru aplicarea legii:
Construcția de parcări
Asfaltarea și amenajarea străzilor de pământ
Crearea în primărie a unui departament responsabil de Transportul Urban Durabil:
În prezent, durata unei călătorii până la metroul sau tramvaiul cel mai apropiat durează minim 30-40 de minute. Străzile înguste de acces, transportul public ineficient și neatractiv, lipsa spațiilor de parcare, precum și străzile de pământ care nu pot fi folosite, toate acestea duc la aglomerație, timp pierdut în trafic, poluare, cu efecte grave asupra sănătății și un nivel de siguranță scăzut al pietonilor.
Diversificarea căilor de acces în și dinspre Chiajna
Crearea unei noi legături rutiere cu sectorul 6 prin Drumul Roții (S6) din strada Rezervelor și Sergent Ilie Petre:
Crearea unei noi legături rutiere cu sectorul 6 prin Drumul Belșugului și strada Viscolului din strada Macului:
Organizarea străzilor Drumul Osiei (în colaborare cu Sectorul 6) și Rezervelor cu sens unic și cu 2 benzi de circulație pe sens (una pentru transportul public și bicicliști și alta pentru traficul general), pe baza unor de studii de trafic.
Reorganizarea sensurilor unice actuale din zona de intrare/ieșire din Chiajna prin Bulevardul 1864, precum și instituirea unui sens unic cu 2 benzi pe sens (una pentru transportul public și bicicliști și alta pentru traficul general), în colaborare cu Sectorul 6. Sensurile vor fi stabilite pe baza studiilor cantitative și calitative de trafic.
Crearea unei benzi unice cu dublu sens, cu lățimea de 4 metri, pentru Transport Public, în mijlocul Drumului Județean 601A. Traficul auto general va avea alocată câte o bandă pe sens cu lățimea de 3 metri fiecare. Se va interzice traficul auto greu (peste 3.5 tone), prin acord de administrare a drumului încheiat cu Consiliul Județean Ilfov.
Eliminarea trecerii de cale ferată cu ieșire în Centura Bucureștiului, prin construirea unui pasaj de trecere suprateran, din fonduri europene.
Transportul alternativ nu este valorificat. Deși avem o rețea feroviară care ar putea prelua foarte mulți călători spre București, aceasta nu poate fi folosită, deoarece trenurile circulă foarte rar, oamenii nu pot ajunge ușor la gară, nu există o rută de transport în comun către gară și nu sunt locuri de parcare în apropierea gării. De asemenea, mersul pe jos sau cu bicicleta nu sunt posibile din cauza lipsei trotuarelor sau a rutelor amenajate.
Valorificarea transportului cu trenul
Modernizarea Gării Chiajna, în colaborare cu CFR Infrastructură și Primăria Sectorului 6 printr-un protocol de colaborare.
Asigurarea circulației trenurilor de călători din 30 în 30 de minute pe ruta Chiajna-București Nord, cel puțin la orele de vârf, în colaborare cu CFR Călători, prin introducerea în programul anual al mersurilor trenurilor începând cu anul 2021.
Asigurarea accesului la Gară
Linie de transport public către gară cu autobuze electrice:
Asigurarea unei piste de biciclete până la Gară:
Încurajarea folosirii transportului public
Achiziționarea de autobuze electrice din fonduri europene pe următoarea perioadă de programare.
Optimizări de rute ale transportului public, prin colaborare cu STB, în urma unor studii de trafic și de mobilitate a călătorilor.
Adăugarea unui sistem de monitorizare prin GPS a autobuzelor folosite și afișarea în timp real a perioadei rămase până la sosirea autobuzelor în stații.
Amenajarea punctelor de unde pot fi achiziționate bilete sau abonamente.
Gratuitate pe transportul public intern, pentru cei care au abonament la parcări sau pe baza biletului de tren.
Un inel rutier al zonei Militari Residence cu bandă unică pentru transport public și bicicliști:
Încurajarea deplasării cu biciclete și trotinete
Construirea unui culoar pentru biciclete pe traseul Crângași-Chiajna-Dragomirești Vale și crearea unei piste care să lege zona Militari Residence de acest traseu.
Construirea de piste pentru biciclete și trotinete, separate fizic de traficul auto.
Crearea de benzi unice pentru autobuze și bicicliști sau trasarea de benzi pentru biciclete pe carosabil, acolo unde nu se pot construi piste dedicate.
Crearea de benzi unice pentru autobuze și bicicliști pe axul străzilor care au în prezent doar câte o bandă pe sens, dar și lățimea mai mare de 10 metri. Se creează astfel 3 benzi de circulație, pe cea din mijloc circulând autobuzele și bicicliștii, iar pe cele 2 de la margine, traficul general. Pe banda unică, la întâlnirea între două autobuze, acestea vor utiliza și benzile de trafic general pentru a trece unul pe lângă celălalt.
Atragerea unor operatori privați pentru a instala stații de închiriere biciclete sau trotinete/ scutere electrice.
Reorganizarea intersecțiilor astfel încât bicicliștii să fie protejați.
Crearea de „Străzi ale bicicletei”, unde limita maximă de viteză admisă va fi de 20 km/h.
Permiterea accesului bicicliștilor pe contrasensul benzilor cu sens unic unde nu sunt piste sau benzi destinate acestora.
Campanii de promovare a ciclismului urban (de navetă) – on-line (pe site-ul și pagina de Facebook a primăriei) și offline (pe panouri stradale):
Măsuri pentru calmarea traficului auto: